Žuvis vaikams. Sveika ar ne?

žuvis vaikams

Ne visiems vaikams žuvis asocijuojasi su skaniu maistu. Tėvai dažnai per prievartą verčia vaikus ją valgyti, tad tai sukelia dar nemalonesnių emocijų.

Kalbant apie žuvies poveikį vaiko organizmui reikėtų išanalizuoti teigiamą bei neigiamą poveikį organizmui, kurį mes ir aptarsime šiame straipsnyje.

Mityba

Vaikų mityba būtinai turi papildyti žuvies patiekalai, kuriuos reikia valgyti bent 2 kartus per savaitę. Tai gali būti bekvapiai žuvies kotletai, suktinukai, sušiai ar kiti variantai. Reikia pabrėžti, kad žuvis yra naudinga dėl daugybės aspektų.

Sotieji riebalai yra vienas iš svarbiausių dalykų vaiko organizmui. Riebalai atlieka struktūrinį biologinių membranų vaidmenį, yra ilgalaikės energijos atsargos šaltinis. Kadangi tokie riebalai aktyviai reguliuoja organizmo funkcijas nereikėtų vengti jų vaiko racione.

Kita situacija yra jeigu vaikas turi alergiją tam tikram maistui, pavyzdžiui žuviai, kuri yra pripildyta reikalingų riebalų, tada PNRR trūkumas dar labiau padidėja.

Taip pat būna, kad vaikas yra išlepęs ir atsisako valgyti tam tikro maisto produktą. Jeigu šis produktas yra žuvis, dažniausiai tokia problema yra sprendžiama žuvų taukų kapsulėje dėka. Vaikas gauna tinkama riebalų kiekį ir tai yra daug skaniau negu valgyti jam nemėgstamą žuvį.

Omega-3

Žuvis turi didelį kiekį Omega-3 rūgščių, o kadangi jos turi teigiamą poveikį žmogaus organų sistemoms, labai svarbu yra įtraukti ją į vaiko racioną. 

Jeigu šių rūgščių trūksta jaunam organizmui gali išsivystyti dėmesio deficitas ir hiperaktyvumo sindromo riziką. Vaikai, kurie jau serga tokiais sutrikimais turėtų savo mitybą papildyti būtent žuvimi.

PNRR

Omega-3 PNRR yra labai svarbios vaiko centrinės nervų sistemos brendimui ir funkcionavimui. Taip pat nėštumo metu motinos organizme turi būti pakankamas PNRR kiekis, kad pirmaisiais vaiko gyvenimo mėnesiais vyktų sklandus smegenų ir regėjimo vystymasis.

Taip pat PNRR kiekis veikia vaiko imunitetą, kadangi polinesočiosios riebalų rūgštys įeina į ląstelių membranų sudėtį, taip pat jos yra imunokompetentinių ląstelių membranose ir turi įtakos imuninio atsako kryptingumui. 

Imuninės sistemos reguliavimo procesui svarbią reikšmę turi omega-3 ir omega-6 PNR rūgščių plastinės ir metabolinės funkcijos, tad tai reiškia, kad vaiko organizmas turi gauti pakankamą kiekį PNRR, kurį galima gauti valgant reikiamą žuvies kiekį.

Nors žuvis dažniausiai atgraso vaikus dėl savo skonio, o neretai ir specifinio kvapo, bet reikia nepamiršti apie jos naudas.  Žuvis turi daug baltymų ir mažai kalorijų . Taip pat ji turi daug vitaminų A ir D.

Be to, žuvis yra lengvai virškinama ir padeda iš organizmo pašalinti riebalų molekules. Žuvies produktai taip pat išsiskiria polinesočiosiomis riebalų rūgštimis, kurios padeda palaikyti normalią širdies veiklą ir mažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Pabaigai

Straipsnyje aptarėme žuvies poveikį vaiko organizmui ir matome, kad naudų ji turi kur kas daugiau negu trūkumų, tad galima drąsiai teigti, kad žuvį yra sveika bei rekomenduojama valgyti. Papildykite savo vaiko racionalą žuvies patiekalais ir tada jis augs stiprus bei sveikas.

seoekspertas