Šiuolaikiški traktoriai sriubos neišvirs, bet pamaišyti gali…

Pamatę šiuolaikišką traktorių miestiečiai juokauja: „O sriubą jis gali išvirti? Tiek visokių funkcijų traktoriuje sumontuota…“ Teoriškai sriubos traktorius neišvirtų, tačiau su priekiniu keltuvu samtį dideliame lauke pastatytame puode pamaišyti tikrai galėtų. Aišku, jei traktoriaus operatorius labai įgudęs ir seniai dirba su tokiu traktoriumi.

Iš tiesų šiuolaikiniai traktoriai yra pilni itin tikslių technologijų, kurios užtikrina ne tik komfortabilų važiavimą operatoriui (žmogų, valdantį tokią sudėtingą mašiną nuodėmė būtų vadinti „traktoristu“), bet ir efektyvų darbą. Bet apie tai – nuo pradžių.

Traktoriai – galingos žemės ūkio mašinos

Reikia atminti, kad traktoriai dabar yra labai galingi. Tiesa, yra labai didelis poreikis ir negalingiems mini traktoriams, kurie baigia pakeisti arklius smulkiuose ūkiuose. Vidutinio dydžio ūkiuose, kur nėra daug dirbamos žemės, pakanka ir vidutinio galingumo mašinų. Stambiuose ūkiuose galima pamatyti ir tikrus monstrus – itin galingus traktorius, kurių vien ratas yra aukštesnis už žmogų vos ne dvigubai. Dažnai ūkininkai renkasi vidutinio galingumo traktorius dėl kelių priežasčių. Pirmiausia – jie yra labai universalūs. Tai reiškia, kad prie jų galima kabinti praktiškai visus ūkyje reikalingus padargus. Antra, vidutinio galingumo traktoriai yra labai manevringi. Tai labai praverčia, kai reikia dirbti nedideliuose žemės sklypuose ar net uždarose patalpose, pavyzdžiui, sandėlyje ar fermoje. Trečia – tokie traktoriai yra ekonomiški. Jie taupiai naudoja kurą, yra įvairių hidraulinių ir kompresorinių sistemų padargams valdyti, o tai sumažina gamybos kaštus.

Šiuolaikinis ūkininkas turi būti ne tik sumanus artojas, puikiai pažįstantis savo žemę, bet ir ekonomistas, galintis įvertinti savo darbo sąnaudas ir uždirbti iš savo veiklos pelno. Kai traktorius ryja dyzeliną ir alyvą ne kibirais, o statinėmis, gerų rodiklių pasiekti sudėtinga…

Važiavimo komfortas

Ar pamenate senoviškus Belarus ir MTZ traktorius? Dirbti jais buvo tikras iššūkis! Traktorininkas kratydavosi mažoje kabinoje visą dieną atsidaręs langus ir duris, visas suodinas ir tepaluotas. Šiuolaikiniai traktorių operatoriai tokių ekstremalių darbo sąlygų nebetoleruoja. Traktoriaus kabina kartais yra panaši į lėktuvo kabiną su daugybe valdymo mygtukų, iš kurių dalis yra skirta būtent komforto sąlygų valdymui. Patogios sėdynės, oro kondicionieriaus sistema, itin geras apšvietimas, oro filtrai, telefono ar kavos puodelio laikikliai yra būtinybė, o ne prabanga.

Juk traktoriuje operatoriai kartais praleidžia ir 12 ar net 14 valandų per parą, tenka dirbti tamsiu paros metu, šaltyje ir karštyje, per lietų ir sniegą.

Laikas – didžiausia vertybė

Traktoriaus operatorius yra savotiškas lenktynininkas. Ir lenktyniauja jis ne su kitais traktoriais, o su laiku. Tai ypač aktualu vasarą, kai reikia nuimti derlių, o para teturi tik 24 valandas.

Laiko taupymas – kiekvieno traktorių gamintojų prioritetas. Reikia viską išspręsti taip, kad padargą būtų galima pakeisti per kelias minutes, o ne valandas. Šiuolaikiški Deutz-Fahr traktoriai yra vieni iš tokių. Tai ekonomiški, efektyvūs ir komfortabilūs traktoriai, kuriuos teigiamai įvertino ir Lietuvos ūkininkai.