Verslas sugniuždytas! Rinkoje tiek daug SEO specialistų, kad net sunku patikėti, jog jie iš tikrųjų geri specialistai. Klausimas, ar iš viso jie specialistai? Čia panaši situacija, kaip ir su fotografais – baigė fotografavimo kursus, gavo dovanų fotoaparatą už 700 eurų ir jau profesionalus fotografas… Bėda ta, kad SEO specialistams kartais nei SEO kursų baigti nereikia.
Kaip suprasti, kad įmonė arba asmuo yra tikras SEO profesionalas, o ne tik besidomintis tuo ir laisvalaikiu darantis SEO savo draugų interneto puslapiams? Duosime keltą patarimų.
1 patarimas: Stebėkite pažadus.
Jei SEO specialistai žada jus per labai trumpą laiką iškelti į pirmą poziciją su populiariu raktiniu žodžiu, jis greičiausiai yra apsišaukėlis. Garantijų papulti į pirmą vietą venkite kaip maro – tai labai neatsakingi specialistai, kurie vaikosi greito užmokesčio ir visiškai nesirūpina klientų SEO reikalais ateityje.
Savo pažadus jie ištesės, tačiau apie būdus, kuriuos jie panaudos sužinosite tik vėliau, kai Google jūsų puslapį pradės bausti už įvairius nusižengimus. Tada teks samdyti kitą SEO kompaniją, kuri iškuoptų visą š…, kurio toks pažadukas primalė. Tai kainuos dvigubai, o gal net ir trigubai brangiau.
SEO specialistų pažadai turėtų būti vertinami blaiviai, su lengvu nepasitikėjimu. Tik taip išlaikysite budrumą ir neprarasite pinigų bei reputacijos.
2 patarimas: užduokite sunkius klausimus
Kokie tai klausimai? Kaip keisite mūsų puslapio UX, kad rezultatai būtų geresni? Ko reikia, kad būtume geriau randami vietinėje paieškoje ir t.t. Tikras SEO profesionalas į šiuos klausimus be vargo atsakys ir paaiškins. Apsišaukėlis pradės „trinti“, bandys nukreipti temą, tempti laiką, paskirti kitą susitikimą, į kurį ateitų jau pasiruošęs atsakymus į šiuos klausimus.
Visada klauskite, kaip atliksite atgalinių nuorodų rinkimą. Jei tai komercinė paslaptis, tai tokių slėpiningų SEO specialistų jums neverta samdyti. Normalūs SEO profesionalai pasakys, kokiais principais jie dirba, paaiškins, kodėl taip dirba ir kokius rezultatus jau yra pasiekę.
3 patarimas: Pasidomėkite, kiek laiko SEO specialistai dirba su savo klientais.
SEO profesionalai yra linkę girtis sėkmingu bendradarbiavimu su skambius vardus turinčiomis įmonėmis. Tik klausimas, ką toms įmonėms jie padarė? Patalpino 10 SEO straipsnių savo puslapiuose ir po 3 dienų išrašė sąskaitą, ar jau 3 metus iš eilės aptarnauja įmonę kiekvieną mėnesį darydami tam tikrus SEO veiksmus. Skirtumas yra labai didelis. Tai CV triukas, kai popierėlių nešiojimas yra pristatomas skambiomis pareigomis ir veikla komandoje.
4 patarimas: Kiek š… teko srėbti po kitų SEO specialistų?
Nebijokite pasidomėti šia paslauga. Buhalterio profesionalumas yra aiškus tik tada, kai jam tenka sutvarkyti apleistą buhalteriją. SEO specialisto lygis irgi pasirodo po apleisto SEO tvarkymo. Tai žmogus ar įmonė, kuri turi itin skaudžios patirties. Paslaugų teikimas – ne vien sėkmės istorijos, bet ir stresas, nepavykę eksperimentai. Kuo daugiau tokių eksperimentų SEO specialistai yra jau patyrę su kitais klientais, tuo mažiau tikimybės, kad jie tuos eksperimentus darys su jumis.
5 patarimas: konsultacijos interneto rinkodaros klausimais
Šiuolaikinis SEO profesionalas turi išmanyti ir kitas interneto rinkodaros sritis, todėl drąsiai klauskite patarimų ne tik iš SEO, bet ir turinio rinkodaros, AdWords reklamos ir kitais klausimais. SEO specialistai, nelabai išmanantys šių sričių gali neturėti ir kompetencijos daryti jūsų SEO.
Nebijokite užduoti nepatogių klausimų. Tikras profesionalas tokių klausimų niekada nebijo, o mėgėjas patiria didelį stresą ir išsiduoda, kad tik apsimeta SEO profesionalu. Kam jums rizikuoti savo verslo reputacija?