Daugelis tėvų, kurių atžalos susiduria su vienokiais ar kitokiais mokymosi sunkumais, ima svarstyti apie papildomo mokymosi galimybę: leisti vaiką į papildomus užsiėmimus arba samdyti privatų mokytoją-korepetitorių. Neretai šie svarstymai trunka gana ilgą laiką ir dalis tėvų nutaria dar šiek tiek palaukti, delsia priimti galutinį sprendimą. Tad kaip rasti atsakymą, ar vaikui tikrai reikalinga pagalba ir ar jau metas kreiptis į korepetitorių?
Lietuvių korepetitorius – kaip suprasti, kad atėjo metas?
Korepetitoriaus paslaugos neturėtų gąsdinti nei tėvų, nei atžalų, taigi ir delsti kreiptis į specialistus pagalbos nederėtų. Priešingai, viena didžiausių tėvų daromų klaidų – perdėtai ilgas svarstymas, ar jų vaikui tikrai reikia mokytis papildomai, ar, galbūt, kaip nors dar pavyks įveikti šiuos mokslo metus. Iš tikrųjų, geriausias rodiklis, kad lietuvių korepetitorius vaikui yra reikalingas – jo pasiekimai ir mokytojų atsiliepimai bei paties vaiko interesas. Jei įvertinimai prasti, pedagogai rekomenduoja susirūpinti, vaikas pamokai ruošiasi be entuziazmo, nesidomi nei namų darbų užduotimis, nei klasės veikla – veikiausiai jam sekasi sunkiau, dalykas sunkiai suprantamas, stinga laiko ir pastangų išsiaiškinti iki galo. Iš pradžių tai nesukels didelių problemų – juk vienas kitas prastesnis įvertinimas dar nieko nereiškia, tačiau jei situacija nebus sprendžiama – spragų tik daugės. O tai reiškia, kad ištaisyti padėtį taps tik sunkiau – papildomų pamokų reikės daugiau ir vaiko ugdymas kainuos brangiau.
Kiekybė yra kokybė?
Gali atrodyti, kad lietuvių korepetitorius reikalingas tik tuomet, kai spragos akivaizdžios – tuomet reikia gausybės papildomų pamokų ir viskas bus išspręsta. Tačiau iš tikrųjų taip nėra. Kuo anksčiau problema pradedama spręsti, tuo efektyvesnis rezultatas. Kitaip tariant, aukščiausia kokybė bus pasiekta tada, kai vaikas mokysis sistemingai ir spragos bus mažinamos vos jas pastebėjus. Tik tokiu būdu pavyks išmokti ir tai, kad buvo praleista, nesuprasta, ir kartu neatsilikti nuo bendraklasių, mokykloje ir toliau dėstomos programos. Naivu tikėtis, kad keletą metų kauptas spragas pavyks ištaisyti per trumpą laiką, nors ir intensyviai dirbant. Geriausias rezultatas pasiekiamas tada, kai lietuvių korepetitorius su mokiniu pradeda dirbti nedelsiant.