Pagrindinių kritinių ir nekritinių vairavimo egzamino klaidų apžvalga

vairavimo mokyklos vilniuje

Didžiulis džiaugsmas apima kiekvieną, kuris išlaiko teorinį vairavimo egzaminą. Vis dėlto tikras iššūkis daugeliui yra praktinis egzaminas Regitroje, kuris yra privalomas siekiant įgauti pilną galimybę vairuoti automobilį. Besiruošiantiems šiam egzaminui, vairavimo mokyklos Vilniuje gali suteikti reikiamas praktines pamokas. Tačiau kiekvienam būsimam vairuotojui prieš laikant egzaminą svarbu susipažinti su svarbiausiai “Regitros” praktinio egzamino kriterijais.

Visų pirma aptarsime pagrindines kritines klaidas po kurių egzaminas yra nutraukiamas, nekritines klaidas kurios nors ir nėra grubios, tačiau gali atsiliepti egzamino rezultatams vėliau ir galiausiai pateiksime keletą svarbiausių patarimų kaip tinkamai pasiruošti galutiniam egzaminui.

Kritinės klaidos praktiniame vairavimo egzamine

Ko gero tai žino daugelis, kad kitaip nei jūsų vairavimo mokykloje Vilniuje, atlikus kritinę klaidą egzamino metu jis yra tučtuojau nutraukiamas, o egzaminuotojas jums įrašo rezultatą – “Neišlaikytas”. Gera žinia tokiu atveju yra ta, jog net ir neišlaikius egzamino jums bus leista pabaigti kelionę ir grįžti pačiam iki “Regitros”.

Be to, iki maršruto pabaigos visos jūsų padarytos klaidos bus ir toliau vertinamos, o tai reiškia, jog tiksliai sužinosite, ką padarėte blogai ir galėsite ties tomis vietomis tobulėti.

Kritinės klaidos gali būti apibendrintos taip:

  • Egzaminuotojas įsikiša žodžiu arba fiziškai egzamino metu, tam, kad išvengti pavojingos situacijos eisme ar eismo įvykio.

  • Egzaminuojamasis neteisingai atsako į visus teorinius klausimus egzamino pradžioje (apie automobilio vidų, įtaisų tikrinimą ir t.t.).

  • Egzaminuojamasis nevykdo egzaminuotojo nurodymų – važiuoja kita kryptimi nei buvo nurodyta, atlikinėja kitą pratimą nei nurodyta.

  • Susidūrimas eisme, sukelta pavojinga situacija. Tai gali būti užvažiavimas ant kliūties (stovelis, atrama, bortelis), sukeltas eismo įvykis kuomet egzaminuojamasis yra kaltininkas.

  • Netinkamas pavaros pasirinkimas galintis sukelti eismo įvykio pavojų. Pavyzdžiui, važiuojant atbulai yra įjungiama priekinės eigos pavara ar atsvirkščiai.

  • Netinkamų įrenginių naudojimas arba būtiniausiųjų nenaudojimas. (pvz. naudojimasis mobiliuoju telefonu esant dirbančiam varikliui, saugos diržo neužsisegimas prieš pradedant važiuoti ar atlikti manevrą.)

Tai iš esmės yra bendras kritinių klaidų spektras. Padarius minėto pobūdžio nusižengimą, egzaminatorius pastebės, jog neturite reikalingų žinių tapti visaverčiu automobilio valdytojų ir jums reikia tobulinti įgūdžius iš esmės.

Spauskite čia ir pasiruoškite vairavimo egzaminui >

Dažniausios nekritinės klaidos

Iš viso, per praktinį vairavimo egzaminą “Regitroje” jūs galite atlikti 9 nekritines klaidas. Galbūt iš pirmo žvilgsnio pasirodys, jog turite nemažai laisvės minimaliems nusižengimams, per daug neatsipalaiduokite. Čia jūs būsite vertinami žymiai griežčiau, nei savo vairavimo mokykloje, todėl išlikite budrūs viso egzamino metu

Nors vairavimo mokykloje neabejotinai buvote supažindinti su šiomis klaidomis. Tačiau patariame dar kartą atsižvelgti į žemiau esančius aspektus, tam, kad menka smulkmena nekainuotų jums teigiamo egzamino rezultato.

Nekritines klaidas egzamine galima apibendrinti taip:

  • Nepankamas žinių parodymas ieškant automobilio įrenginių, aiškinant kaip jie veikia ir valdosi. Egzamino pradžioje jūs būsite užklausiami techninių klausimų apie automobilį, todėl turite būti pasiruošę paaiškinti kaip tikrinsite įtaisų darbą bei būklę.

  • Automobilio saugos bei valdymo įtaisai. Tai gali būti netinkamai pasirinkta pavara užvedant automobilio variklį, neteisingai prisegtas saugos diržas arba bandymas užvesti automobilį, kuomet jis jau yra užvestas.

  • Sankabos paminos valdymas. Jei egzaminuojamasis per greit arba per lėtai atleidžia sankabą jungdamas pavaras, ilgai laiko (tiek pilnai, tiek nepilnai nuspaudęs) sankabos paminą nejungdamas pavaros, tai taip pat skaitoma kaip nekritinė klaida.

  • Akceleratoriaus paminos valdymas. Per mažai arba per daug nuspaudžiama akceletatoriaus pamina, kai sankaba yra nepilnai ar išjungta.

  • Netinkamas pavaros pasirinkimas. Tai gali būti važiavimas per dideliais arba per mažais variklio sūkiais, kai eismas to nereikalauja, ar pasirenkama pavara neatspindi eismo situacijos. Kaip žinia, ideali pavara esant 50km/h nei 4 pavara, 70km/h – ne žemiau nei 5 pavara.

Nors šios klaidos ir nėra smarkūs nusižengimai taisyklėms, smulkmenų ignoravimas gali būti lemtingas galutinių rezultatų metu, todėl būkite atidūs ir išmanykite bendrinius vairavimo reikalavimus.

Naudingi patarimai

  • Susipažinimas su egzamino kriterijais

Nors atrodo paprasta, turite gerai išmanyti bendrinius reikalavimus “Regitros” praktiniam egzaminui. Kadangi jūs būsite vertinami itin griežtai, tinkamas svarbiausių kriterijų išmanymas, užtikrins, jog nesusimausite ant smulkmenos kuris neleis gauti teigiamo egzamino rezultato.

  • Tinkamas laikas egzaminui laikyti

Ko gero daug kas sutiktų, jog paprasčiau laikyti egzaminą yra tada, kuomet mieste nėra daug eismo Tinkamiausias laikas egzaminui, ko gero būtų tuo metu, kai mieste nėra daug eismo. Jei norite padidinti savo išlaikymo šansus, rekomenduotina laikyti egzaminą Šeštadienį, idealiausia, kuo anksčiau ryte.

Dauguma žmonių bus išvykę iš miesto arba pasilikę savaitgaliui namuose, todėl eismas turėtų ženkliai sumažėti. Nors gali tekti ilgiau palaukti egzamino laikymo datos, verta pabūti kantriems ir apsiriboti ties saugesniu variantu.

  • Papildomi važiavimas su vairavimo instruktoriais

Kadangi eidami laikyti “Regitros” praktinį egzaminą jūs jau būsite išlaikę praktinį egzaminą savo vairavimo mokykloje, patartina užsirašyti papildomoms pamokams, tam, kad dar labiau patobulinti įgūdžius. Jūsų vairavimo mokyklos instruktoriai jus jau pažinos ir žinos kokius įgūdžius reikės tobulinti.

  • Važiavimas su šeimos nariais.

Išlaikius teorinį egzaminą “Regitroje” jūs įgaunate papildomą galimybę ruoštis praktiniam vairavimo egzaminui – galimybę važinėtis su “M” ženklu su savo šeimos nariais.

Rekomenduojama važinėtis kuo daugiau, įprastinėmis miesto sąlygomis, galbūt net išbandyti “Regitros” maršrutus prieš egzaminą. Kadangi važinėsite su artimaisiais, tikėtina patirsite mažiau streso ir įgūdžius įgausite greičiau.

Apibendrinant

Šiame straipsnyje aptariame pagrindinius kritinių bei nekritinių klaidų niuansus “Regitros” praktiniame egzamine bei pateikiame keletą bendrinių patarimų. Norint tikėtis teigiamo rezultato – svarbiausia yra būti atidiems, išmanyti bendrus dalykus bei paprasčiausiai nesijaudinti, pilnai pasitikint savo gabumais.

Resursas: https://www.kelias.net