Buhalterinės apskaitos programa – verslui ir laisvai dirbančiam specialistui

Šiais laikais net ir turintys verslus gali patys vesti apskaitą. Kaip? Su geromis, patikimomis ir dažniausiai nei daug žinių, nei daug laiko nereikalaujančiomis programomis. Daugeliui patinka, kad tai yra kur kas pigesnė opcija. O tuo pačiu galima pačiam geriau įsigilinti į veiklos pajamas, išlaidas ir tuo pačiu pamatyti – kur dar galima pasitempti.

Tinkamai pasirinkta buhalterinės apskaitos programa padeda verslininkui sutaupyti daug laiko ir pinigų, tad smulkmeniškas jos vertinimas ir detalių pažinimas yra labai svarbus.

Ne visi gali sau leisti buhalterius

Verslo valdymo sistemos tapo reikalingos ypač šiuo metu, kai vis daugiau žmonių steigia gana mažus versliukus. Jie gali vystyti veiklas, labai puikiai išlaiko save ir galbūt dar vieną arba kitą darbuotoją, tačiau neuždirba tiek daug, kad galėtų sau leisti samdyti asmeninius buhalterius. Tokiu atveju atsiranda ir pasiūla, kuri sutaupo daug pinigų. Dar viena opcija yra buhalterinės įmonės, tačiau ir jų kainos daugeliui yra per didelės.

Buhalterinės apskaitos programos yra sukurtos taip, kad jomis naudotis būtų labai paprasta. Viskas orientuota į žmogų, kuris neturi  buhalterinės patirties. Žinoma, tai jam padeda greitai pačiam vesti apskaitą, fiksuoti svarbiausius rodmenis ir galiausiai sėkmingai padėti verslui uždirbti daugiau mažinant išlaidas. O buhalterio samdymas ir yra viena didesnių išlaidų, kuri maža verslui arba veikla gali būti sunkiai pakeliama.

Buhalterinės programos pasirinkimas

Augant poreikiui – visada auga ir pasiūla. Tai yra faktas. Taigi, verslininkai gali rasti labai platų verslo valdymo sistemų pasirinkimą. Kurios labiausiai tinka jiems? Tokios, kurios padeda išrašyti tik sąskaitas? O gal tokios, kurios turi kur kas daugiau funkcijų ir taip padeda pilnai vesti apskaitą ir sutaupyti daug laiko. Kiekvienas renkasi jam tinkamą variantą.

Svarbiausia yra nepamiršti, kad dažniausiai didesnis funkcijų kiekis taip pat reiškia, kad reikės skirti ir daugiau laiko programos pažinimui. Žinoma, galiausiai išmokus – vesti apskaitą pačiam bus lengva, tačiau įvertinkite – kiek laiko reikia skirti, kol pavyks pažinti jos valdymo niuansus.

Tinkamas pinigų valdymas ir buhalterinė apskaita

buhalterine apskaitaKonkurencija, rinkos analizė ir verslo plano sudarymas yra tos sritys, kurias tinkamai išmanyti aktualu ir būtina kiekvienam jauno verslo kūrėjui. Tik puikiai išmanydamas verslo pasaulį ir savo erdvę galėsi siekti gerų rezultatų, sėkmingai konkuruoti ir plėstis. Tačiau ne ką mažiau svarbi yra ir buhalterinė apskaita, kurios pagalba įmonės viduje galima užtikrinti nepriekaištingą pinigų valdymą.

Apie finansų valdymą susimąstyti tenka dažnai ne tik darbo aplinkoje, bet ir asmeniniame gyvenime. Juk kiekvieną dieną tenka išlaidauti. Ir nesvarbu, jei tai tik kasdienio vartojimo prekės, išlaidos palaipsniui kaupiasi, todėl svarbu visą šį srautą valdyti tinkamai. Pernelyg didelis atlaidumas gali pastūmėti į rimtas išlaidas ir nuostolius. Būtent todėl įmonių steigimas atliekamas atsakingai – jei nesugebėsi tinkamai valdyti finansų ir piniginių operacijų, sunku bus įvertinti veiklos vystymo progresą ir jos ateitį.

Skaičiai lydi mus kiekvieną dieną, tačiau verslo pasaulyje jie įgauna kur kas didesnę svarbą ir reikšmę. Netinkamai sudaryta sąskaita, klaidingai apskaičiuotas mokėjimas ar net praleistas skaičius po kablelio gali pridaryti rimtų nemalonumų įmonės augimui. Būtent todėl buhalterinė apskaita ir jos valdymas yra toks svarbus. Laiku ir tinkamai pažymėtos pinigų operacijos gali padėti išvengti rimtų finansinių problemų. Svarbu ir tai, jog tinkamai vedama apskaita leidžia kur kas lengviau įvertinti pajamas ir nuostolius, todėl vykdyti reikšmingus įmonei sprendimus šiuo atveju tampa kur kas lengviau.

Rasti patikimą žmogų, kuris galėtų pasirūpinti įmonės finansais, nėra sunku. Kur kas sunkiau yra visus apskaitos niuansus išmokti patiems. Tai paprastai reikalauja ne vien daug laiko, bet ir kantrybės, todėl veiklos vadovui tai nėra patogu ir naudinga. Įmonių steigimas dažniausiai yra asocijuojamas kartu su buhalterinės apskaitos įmonėmis arba individualiais specialistais, kurie gali visiškai atsakingai tvarkyti ir prižiūrėti įmonės finansines operacijas.

Net ir menkiausias nesklandumas vystomame versle gali sukelti daug galvos skausmo. Netinkamai sudarytas verslo planas ar rinkos analizė viską gali sujaukti akimirksniu. Buhalterinė apskaita lygiai taip pat prisideda prie viso šio proceso. Jei finansų valdymas bus neaiškus ir netvarkingas, sekti visą veiklos progresą bus itin sunku ir netikslu. Būtent todėl į pagalbą reikia pasitelkti savo srities specialistus.

Tinkama buhalterinė apskaita – tinkamo buhalterio rankose

buhalterinė apskaitaKad ir kokia puiki būtų jūsų verslo idėja, kad ir koks sėkmingas būtų jos įgyvendinimo planas, kad ir kokiomis neprilygstamomis asmeninėmis ar profesinėmis savybėmis jūs pasižymėtumėte, visada tam, kad jūsų įkurta įmonė klestėtų, o veikla sklandžiai funkcionuotų, reikalinga tinkama buhalterinė apskaita. Tam paprastai samdomas buhalteris arba buhalterinė įmonė. Ką besamdytumėte, turite žinoti, ko tikėtis ar reikalauti iš įmonės buhalterio.

Pirmiausia, buhalteris turi puikiai išmanyti buhalterinės apskaitos terminų žodyną, kad nepainiotų bent jau tokių pagrindinių sąvokų, kaip turtas, nuosavybė, pajamos ir išlaidos ar skolos. Taip pat turi gebėti sudaryti pagrindines finansines įmonės ataskaitas – tai balanso, pelno ir nuostolių bei pinigų srautų ataskaitas.

Įmonės buhalteris yra atsakingas už visas savo darbo smulkmenas. Jis turi būti kruopštus ir atidus, kreipti dėmesį net į mažiausias smulkmenas. Juk jeigu jos tiksliai atitiks, tai dideli ir svarbūs reikalai taip pat tinkamai klostysis. Kita vertus, buhalteris turi puikiai suprasti bendrą veiklos situaciją. Pavyzdžiui, kai įmonės vadovai aptaria investicijas ar reikiamos įrangos įsigijimą, buhalteris turi puikiai suvokti tokių ketinimų esmę ir prasmę. O svarbiausia, jis turi žinoti, kaip geriau paskirstyti pinigus ir atlikti mokėjimus, kad įmonė savo lėšas leistų kuo taupiau ir racionaliau. Įmonės buhalteris turi išsamiai ir visapusiškai analizuoti visas įmonės išlaidas. Didžiausią veiklos išlaidų dalį paprastai sudaro inventoriaus įsigijimas ir darbuotojų atlyginimai. Todėl labai svarbu tinkamai įvertinti inventoriaus atsiperkamumą ir dirbančiųjų produktyvumą, o įmonės vadovams pateikti kuo tikslesnę ir patikimesnę su tuo susijusią informaciją, kad šie galėtų priimti tinkamus sprendimus.

Kadangi kiekviena veiklos sritis pasižymi savais niuansais – pavyzdžiui, mažmeninė prekyba ar interneto verslas ir pan. – tad skirtingose srityse finansų tvarkymas irgi gali kažkiek skirtis. Todėl labai svarbu, kad buhalteris gerai žinotų bendrą įmonės veiklos sritį ir turėtų patirties būtent joje.

Buhalteris turi būti savarankiškas ir savo darbus atlikti tinkamai, nepalikdamas neužbaigtų užduočių. Jis turi mokėti organizuoti savo darbą ir laiką taip, kad prireikus galėtų padėti įmonės vadovams aiškintis bei spręsti finansinius klausimus, tačiau kartu atliktų ir einamuosius buhalterinius darbus. Apskritai, buhalteris turi būti sumanus ir skirti laiko tam, kad galėtų mokytis ir tobulėti.